Biztosításkötés 26 mp alatt az Amazon Alexájával
"Alexa, szükségem van egy felelősségbiztosításra"

Tavaly februárban írtam egy bejegyzést arról, hogy a jövőben egyre nagyobb szerepe lesz a hangvezérelt asszisztenseknek a háztartásokban. Már akkor írtam arról, hogy a biztosítással kapcsolatos folyamatok is egyre inkább meg fognak jelenni ezeken az eszközökön. Egy évvel ezelőtt még csak az USA-ban volt néhány próbálkozás, és elsősorban csak biztosítással kapcsolatos tájékoztatást nyújtottak még Alexa skilljei.

dfv_alexa.png

A minap azonban belefutottam egy videóba, amit ráadásul nem is a tengerentúlon készítettek, hanem Németországban. Dr. Knoll, a Deutsche Familienversicherung biztosítótársaság vezérigazgatója épp azt mutatja meg Dr. Robin Kiera insurtech véleményvezérnek, hogy hogyan tud biztosítást kötni Alexával. Érdemes megnézni (49. másodperctől):

26 másodperc... de mégis hogyan?

Első megtekintésre elég lenyűgöző. Mindössze 26 másodperc alatt kötötte meg Dr. Knoll az egész családjára szóló felelősségbiztosítást éves 20 EUR/fő díjon, és még a díjfizetés is megtörtént. Ez a példa jól megmutatja, hogy miért írtam már tavaly, hogy a hangvezérelt asszisztenseké a jövő  (legalábbis bizonyos termékek esetében). Könnyen, szóban lehet vele kommunikálni, mintha csak valakivel beszélgetnénk. Ha kérdése lett volna a biztosítás kapcsán Knoll úrnak, arra is tudott volna válaszolni. És mivel Alexa alapvetően az Amazon felhasználói fiókot, valamint a felhasználói fiókkal összekötött egyéb adatokat is ismeri, így nem szükséges az adatokat bediktálni neki. Zseniális, és egyben sokkolóan egyszerű a működése.

Milyen termékeket fog tudni eladni Alexa?

A Deutsche Familienversicherung (DFV) által fejlesztett Alexa skill eleinte csak tájékoztatást nyújtott a biztosító termékeiről. 2018 végén azonban sikerült a folyamatba integrálni az AmazonPay fizetési szolgáltatását is, így megnyílt a lehetőség a biztosításkötésre. Elsőként a külföldi utasbiztosítást lehetett megkötni, majd a felelősségbiztosítást, és fokozatosan bekerül a biztosító összes terméke. 

Mindemellett azonban érdemes megemlíteni, hogy a DFV termékpalettája rendkívül leegyszerűsített, online is könnyen köthető csomagtermékekből áll, így ezek átültetése ebbe az új folyamatba nem volt nehéz. Ahhoz ugyanis, hogy könnyen lehessen online biztosítást értékesíteni, rendkívül átlátható, és lehetőség szerint könnyen értelmezhető termékekre van szükség. A DFV néhány éve ennek élére állt, amikor kidobták az összes hagyományos terméküket, valamint rendszerüket, majd a digitalizáció jegyében valóban új, a hagyományos termékekhez képes eléggé modern, és online is könnyedén köthető termékvariánsokkal léptek a piacra. A digitalizáció jegyében mindenféle modern eszközt igyekeznek használni, melyek közül talán a legérdekesebb próbálkozásuk Alexa, mivel ezzel a skillel a világon is az elsők közt valósították meg a biztosításkötést az Amazon eszközén keresztül.

Még szerencse, hogy nem beszél magyarul... de meddig?

Amikor szóba került korábban Alexa (vagy a többi asszisztens) mindig felmerült, hogy még szerencse, hogy nem beszél magyarul, mert így nem akkora veszély. Itthon ugyanis (sajnos) sokan nem beszélnek angolul, így nem igazán tudnak beszélgetni vele. Van azonban két intő jel: egyrészt felnőtt egy generáció, akik már igenis beszélnek idegen nyelveket. Erre jó példa, hogy a Revolut applikációja pár hónap alatt képes volt százezres felhasználószámot gyűjteni angol alkalmazásával. Ráadásul jellemzően pont ez az ügyfélkör az, akire amúgy a biztosítók (és úgy általában a legtöbb szolgáltató) szeretne vadászni. Érdemes lehet hát elgondolkodni egy ilyen fejlesztésen. Másrészt hozzá kell tennünk azt az infót is, hogy a dinamikus növekedés fenntartására mind az Amazon, mind a Google, és mind az Apple azon dolgozik, hogy asszisztenseik minél több nyelven beszéljenek, és ehhez a rendkívül dinamikusan fejlődő gépi nyelvtanulást alkalmazzák. Ennek köszönhetően még az amúgy nehéz magyar nyelv is könnyen használhatóvá válik az ilyen jellegű megoldásokban.

A múltheti Fintechshown összefutottam dr. Rung Andrással (akitől először hallottam erről a témáról), és beszélgetésünk során ő azt jósolta, hogy 2-3 év, és itthon, magyarul is tudni fogunk kommunikálni ezekkel az asszisztensekkel. Én személy szerint kíváncsian várom ennek hatását a mindennapjainkra.

A biztosítási tanácsadóknak, illetve egyéb termékek értékesítőinek pedig azt javaslom, hogy képezzék magukat, és  foglalkozzanak olyan termékekkel, ahol személyes jelenlétük hozzáadott értéket tud teremteni ügyfeleik számára, mert azt sokkal nehezebb lesz bármilyen technológiával kiváltani.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://insurtech.blog.hu/api/trackback/id/tr6214798396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Insurtech

A blogon a biztosítások, biztosítók jövőjével foglalkozom. Összegyűjtöm azokat a megoldásokat, amik meghatározhatják ennek a szektornak és a benne dolgozóknak a jövőbeli mindennapjait.

Friss topikok

süti beállítások módosítása