Biztosítási appok - vakok közt a félszeműek...

Tudtátok, hogy az Apple iPhone 6-osa 120 milliószor gyorsabb, mint a Holdra szálláshoz használt Apollo Guidance Computer (AGC)? Vagy úgy is írhatnám, hogy 1 db iPhone 6-os egy időben képes lenne levezényelni 120 millió Holdra szállást. (forrás: Quora) Tegyük hozzá gyorsan, hogy az iPhone 6-os 4 éve lett bemutatva...

Amikor ilyen eszközök lapulnak a zsebünkben, amik több, mint 100 milliószor gyorsabbak, mint az a computer, ami a Holdra juttatta az emberiséget, amikkel csodás nagyfelbontású képeket, HD videókat készíthetünk, szinte kivétel nélkül tartalmaznak GPS-t és mozgásérzékelőt, valamint egyéb szenzorokat, akkor vétek ezt nem kihasználni. Márpedig ha így nézzük, akkor a biztosítók nagyot vétkeznek ezen a területen.

A bejegyzés címe bár provokáló, de látni fogjátok, egyáltalán nem túlzó. Ebben a posztban ugyanis a biztosítók által fejlesztett (fejlesztetett) jobb hazai applikációkat mutatom meg, azonban egyikről sem tudnám azt írni, hogy sikerre van ítélve, és rengeteg dologban képesek segíteni az ügyfeleket, így jelentős használati adatokat produkálnának. Ezek az alkalmazások azért végezhettek a jobbak közt, mert nincs ma tőlük jobb itthon. Viszont hosszútávon nem csodálkoznék, ha az előző posztban bemutatott alkalmazások sorsára jutnának, mert sajnos biztos vagyok abban, hogy a ráfordított erőforrások ebben a formában nem térültek meg, és nem is fognak. Könnyű lesz bizonyítani róluk, hogy a kutya sem használja őket - na jó, talán a tesztelő bloggerek -, így semmi szükség rájuk. Ott a reszponzív weblap, jó lesz az. A kihagyott ziccer viszont óriási, amit egy jó alkalmazással be lehetne rúgni.

 fe_lszemu_ek.png

A biztosítói mindenes appok

Ahogy a korábbi bejegyzésben az Allianz próbálkozása, úgy más biztosítók is elindultak abba az irányba, hogy készítsenek egy hasznos általános applikációt. Jellemző rájuk, hogy egy-egy szűk területen próbálnak segíteni a biztosításokkal kapcsolatban, és minimális lehetőség van a saját szerződések kezelésére. Lássuk sorban őket.

Groupama Ügyfélzóna

groupama.pngA Groupama alkalmazása alapvetően hasznos lehet a biztosító ügyfeleinek. Akad jól működő térképes ügyfélszolgálat kereső, kárbejelentő felületek lakás- és gépjárműbiztosításhoz, lehet ellenőrizni a bejelentett kárunk státuszát, illetve lehet utasbiztosítást kalkulálni, valamint a legfontosabb telefonszámokat felhívni. Ha a felhasználó Groupama ügyfél, akkor lehetősége van saját azonosítójával és PIN-kódjával belépni. Ebben az esetben a szerződés adatai előtöltődnek például egy kárbejelentéskor, vagy kárügyintézéskor. Az irány jó, az app használható. Mindenképp érdemes lenne vele foglalkozni, és picit tovább fejleszteni, mert ez a funkcionalitás azért szegényes.

Mi az ami nem az igazi az alkalmazásban? Ha eltekintek attól, hogy engem zavar, hogy nincs megfelelően optimalizálva a telefonom kijelzőjéhez, illetve attól, hogy nem lehet utasbiztosítást kötni, mert azt írja az adott alkuszi kódnak nincs jogosultsága utasbiztosítás kötésére, van egy olyan dolog, ami jelentősen rontja az ügyfélélményt. Ez nem más, mint a regisztrációs folyamat, amit nem lehet az alkalmazásban végig vinni, mert ha nincs azonosítóm, akkor csak egy link van, ami elvisz a biztosító - mobil készülékekre nem optimalizált - oldalára, ahol igényelni tudok azonosítót és PIN-kódot. Ez így nem ügyfélbarát, és hol van ez a folyamat mondjuk egy Facebook regisztrációhoz, vagy egyéb megszokott applikáción keresztüli regisztrációs folyamatokhoz képest. 

Generali Ügyfélpont

generali_up.pngAz előző bejegyzésemben említettem, hogy véleményem szerint a Generali korábbi két alkalmazása lassan lekapcsolásra fog kerülni, mert az utóbbi időben sok frissítés érkezett Ügyfélpont applikációjukhoz, amibe egyre több funkció bekerül. Volt is minek bekerülni, mivel az alkalmazás évekig egy funkciót tudott: viharriasztást volt képes adni, ha az alkalmazásban megadott településen, vagy a helyzetünk környékén viharra lehetett számítani. Ez a funkció továbbra is megmaradt, azonban hónapok óta a telefonomon van az app, engedélyeztem neki az értesítés küldést, mégsem riasztott egy vihar esetén sem, pedig azért volt pár mostanában.

A funkciók közt van kár ügyintézés, ahol a meglévő kárunk státuszát lehet lekérdezni, valamint lehetőség van kárbejelentésre is lakás- és vagyonbiztosítás, élet- baleset- és egészségbiztosítás szerződésünkkel kapcsolatban. Sajnos azonban ezek csak linkek az alkalmazásban, és külön a böngészőben nyílnak meg a felületek. Gépjármű károkat viszont nem lehet bejelenteni, csak hívást lehet kérni, és megadni, hogy mikor vagyunk elérhetőek. 

Szintén csupán egy link az utasbiztosítás kötés is, ami böngészőt nyit, és egy weboldalt. Az egyetlen valóban hasznos funkció az "Árfolyamok" menüpont, ahol a biztosító unit-linked biztosításához kapcsolódó eszközalapok grafikonjait, leírásait és aktuális trendjét lehet jól kezelhetően lekérdezni. Ja, és akad egy kissé haszontalan funkció is ebben a formában, a CASCO szemlefotó rész, ami alapvetően jó célt szolgál, hisz egy online CASCO kötést követően ezen keresztül le tudjuk fotózni gépjárművünket, és fel lehet tölteni a képeket, így nincs szükség macerás személyes szemlére. Viszont ez az a menüpont, amit vélhetően csak egy alkalommal fogunk használni ügyfélként - szerződéskötéskor -, aztán pedig csak a helyet foglalja a menüpontok közt. Jó lenne, ha találnának neki funkciót, például CASCO kárbejelentés során. 

Az alkalmazás tehát alapvetően jónak tűnik, csakhogy igazából nem sokban több, mint hasznos linkek gyűjteménye, hisz a legtöbb funkció csak látszat, és böngészőbe visz át. Ráadásul nincs lehetőség ügyfélként belépni, és saját szerződéssel kapcsolatban bármit intézni, vagy megnézni. Ahogy a linkelés miatt például előre kitöltött adatok sincsenek például egy kárbejelentés, vagy utasbiztosítás kötés során. 

img_4139.PNGimg_4140_1.pngÉs egy kis hibajelzés, hátha olvassák az illetékesek: az alkalmazás csak látszólag van optimalizálva iPhoneX-re, mert elég érdekes képernyőképet produkál belépve a menüpontokba. Ráadásul ne csodálkozzanak, ha az ügyfelek álló képet készítenek a gépjárművükről, és nem fekvőt (így valószínű elég rossz lesz a kép minősége), mivel a feliratot az állított képernyő felső részére írták. Ha elforgatnák mondjuk a jobboldalra, máris egyértelműbb lenne, hogy hogyan kell fotózni.

Posta Biztosító 

posta.pngA Posta Biztosító alkalmazása más képet mutat, mint az eddigiek. Érezhető, hogy az app kivitelezésével egy digitális ügynökséget bíztak meg. A kezdőlapon akciók, valamint hírek találhatók, amik mindig biztosítanak valamilyen aktivitást, és folyamatos változatosságot. Ez jó gondolat, hisz az ügyfelek felé segíti a kommunikációt. 

A funkciók közt itt is megtalálható az utasbiztosítás kötés (úgy tűnik ettől senki sem tudott elszakadni), valamint a kárbejelentés, kifejezetten lakásbiztosításokhoz. Mindkét felület rendkívül jól használható, átlátható, és MŰKÖDIK, ami nagy szó az eddigiek fényében. Sehol egy linkelés weboldalra, és böngészős megnyílás, sehol egy széteső képernyő. 

Érdekes még az ingatlanfotózás és poggyászfotó menüpont, ahol egyrészt vagy lakásunkat, vagy poggyászunkat tudjuk lefotózni. A lakásfotókra kedvezményt kapunk, míg a poggyász fotóknál kár esetén magasabb térítést nyújt a biztosító. Szerintem mindkét megközelítés jó ötlet, ráadásul igyekeztek megkönnyíteni a felhasználók életét, mert elég beolvastatni az ajánlaton lévő QR-kódot, ami alapján a szerződés adatai kitöltésre kerülnek. 

A Posta alkalmazása jó irányt vett, azonban van még mit fejlődni funkcionalitás területén nekik is. Az egyik furcsa dolog ami viszont előfordult az alkalmazásukban, hogy az ingatlanfotózáshoz, vagy poggyászfotóhoz be kell jelentkezni, amihez lehet is regisztrálni tényleg pár adattal. Nálam viszont kiírta, hogy már regisztráltam (pedig ebben az alkalmazásban nem is). Kértem egy elfelejtett jelszó emlékeztetőt, és jött is a Helló Bringás-tól egy emlékeztető. Értem én, hogy az is Posta termék, de nem hívta fel rá semmi a figyelmem, hogy az azonosító azonos.

Új megközelítések, marketing eszközök 

Vannak olyan applikációk, amik az elmúlt időszakban jelentek meg, újszerű próbálkozásokként. Ezek egy-egy célcsoportra célzott megoldások, nekik szóló hasznos ajánlatokkal, szolgáltatásokkal. Nem hinném, hogy megváltják a világot, inkább marketing eszközök, azonban mindenképp megér pár sort szánni rájuk, mert új színfoltok a hazai biztosítói applikációk palettáján.

aegon_smartcasco.png

Az Aegon SmartCASCO picit kilóg a fenti megállapítások sorából, mivel nem egy új alkalmazás, évek óta ott van az alkalmazásboltok kínálatában. Az alkalmazás egy teljesen újszerű termékmodellel közösen debütált, és az ún. Pay-As-You-Drive árazási modelt valósította meg elsőként a hazai piacon. Ez azt jelenti, hogy az ügyfelek aszerint fizetik biztosításuk díját, hogy épp mennyit áll, vagy mennyit van úton gépjárművük. Az egészet az alkalmazás vezérli, ahol az ügyfélnek kell elindítania és megállítania az útjait, és ezáltal szabályozni a díját.

Az alap gondolat előremutató, és mindenképp egy lehetséges jövőbemutató irány. A megvalósítás azonban nem sikerült a legjobban. Egyrészt nagyon sok negatív véleményt kaptak, mert a szerverrel nem sikerült megvalósítani a megbízható kommunikációt, így volt, aki nem tudta lezárni az útját, valamint az ügyfélélmény sem feltétlen a legjobb, hisz minden út elején elidítani majd aztán megállítani az alkalmazásban az utakat folyamatos odafigyelést igényel. Ha nem indítjuk el az utat, akkor kár esetén nem fizet a biztosító, ha nem állítjuk le az utat, akkor pedig hamar elfogy az egyenleg. Mindennek köszönhetően láthatóan alábbhagyott az ügyfelek érdeklődése, és ezzel a biztosítói lelkesedés is. Nem igazán kap már frissítést az alkalmazás, és nem dolgoztak rajta, hogy megfogadva az ügyfelek visszajelzéseit valami jót hozzanak ki belőle. Kár érte.

hello_bringas.png

hello_utazo.pngA Posta Biztosító a Helló brand alatt hozott ki sorban két alkalmazást. Az első a Helló Bringás volt, amiről korábban már írtam, pár hónapja pedig megjelent Helló Utazó alkalmazásuk is. A regisztrációs folyamat egyszerű, lehet használni a Facebook profilos pár érintéses regisztrációt is. A Bringás appról már megírtam mindent. Talán egy dolgot érdemes megjegyezni: sajnos volt egy kis öngól az elmúlt időszakban. Hirdettek egy jótékonysági tekeréses akciót, aminél valamiért hibás volt a távolság és idő mérés (amit más appokból vett át a Bringás), így sokan csalódásuknak adtak hangot az alkalmazás minősítésével, és kommentekkel. Kár volt érte, mert továbbra is jó az alap elképzelés.

Az Utazó Hello2U néven található. A szerződéskötés folyamata itt is egyszerű, és itt is a Bringásnál megismert hozzáállás jellemző, azaz vannak benne hasznos segítségek az utazók számára. Például célokhoz összeállított utazási checklist-ek, ahol lehet pipálni, hogy mindent bepakoltunk-e, vagy lehetőség van például lefotózni az igazolványainkat, hogy legalább az alkalmazásban meglegyenek, ha esetleg elhagynánk őket valahol. Nem rossz az irány, érdemes lenne tovább gondolni a funkciókat.

protect_me.png

runaddict.png

Az NN biztosító az utóbbi időben egyre erősebben képviseli az innovatív biztosító képét erősítő irányt. Elsőként Runaddict alkalmazásukkal léptek a piacra, ami a futók számára nyújtott lehetőséget kedvezményes ajánlatokért való futásra. Kaptak továbbá ingyenes biztosítást is, ami így jó címanyagot jelentett az NN számára egyéb termékek értékesítésére. Az ötlet jó, hisz egészségtudatos ügyfeleket értek el, viszont ez az alkalmazás egyértelműen marketing eszköz.

A Protect.me friss alkalmazás, pár hónapja debütált. Egyszerű a regisztrációs folyamat, szépek és jól használhatóak a felületek. Az alkalmazás háttere itt is egy on-demand biztosítási megoldás hasonlóan az Aegon SmartCASCO-hoz, hisz a megjelölt sporttevékenységek során a balesetbiztosítási védelmet annyi időre kell csak megfizetni, amennyit tényleg sportolunk. Ehhez el kell indítanunk, majd le kell állítanunk a tevékenységünket az alkalmazásban. Nem rossz irány, de hasonlóan a SmartCASCO-hoz itt is kíváncsi leszek mennyire marad meg az ügyfelek lelkesedése a védelem kapcsolgatásához.

Összegzés

Végére értem a hazai alkalmazások tesztelésének. Az általános tapasztalatom az, hogy bőven volna mit fejlődni még alkalmazásfejlesztés fronton a biztosítóknak. Sajnos - egy-két friss próbálkozást leszámítva - nagyon úgy tűnik, hogy valójában nem volt igazán definiálva az, hogy mi is a cél az alkalmazással. Sokkal inkább úgy tűnik, hogy maga az alkalmazás volt a cél. Mármint hogy legyen. Aztán lett, de gazdája már nincs. Rengeteg hasznos dolgot lehetne beépíteni ezekbe az appokba, vagy a már nyújtott szolgáltatásokat is lehetne sokkal ügyfélbarátabbá tenni. A következő bejegyzésemben úgy döntöttem ezzel fogok majd foglalkozni, és megmutatom, hogy milyen - amúgy nem túl bonyolult - ügyfélbarát folyamatokat lenne érdemes használni annak érdekében, hogy használják őket a felhasználók, és ne kelljen a süllyesztőben végezniük, mivel "úgysem használja őket senki".

Egy rendkívül újszerű, inspiráló, az eddig megszokott hagyományos konferenciáktól teljes mértékben elrugaszkodott programsorozatot valósítunk meg a Fintechzone -al közösen, melynek egyik állomása az insurtech lesz, ahol a jó applikációs példákról is hallhattok majd.

Ha kíváncsiak vagytok a részletekre, látogassatok el a Finspire oldalára a lenti bannerre kattintva, jelentkezzetek, és találkozzunk október 24-én!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://insurtech.blog.hu/api/trackback/id/tr2614257415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Insurtech

A blogon a biztosítások, biztosítók jövőjével foglalkozom. Összegyűjtöm azokat a megoldásokat, amik meghatározhatják ennek a szektornak és a benne dolgozóknak a jövőbeli mindennapjait.

Friss topikok

süti beállítások módosítása