Biztosítási appok - induljon az utazás
Back to the 2000s - avagy az elfelejtett appok

Értem én, hogy egyre nagyobb a retro láz, és én is kedvelem, amikor egy tinidiszkós slágert újra feldolgozva hallhatok. Ahogy néha a tv-n a csatornák közt szörfölve is ottragadok egy jó kis Csupasz Pisztoly részen, vagy megnézem a Die Hard Nakatomi toronyházban játszódó első részét, amiben Bruce Willis még cigivel a szájában, szakadt fehér trikóban végzett az összes maffiózóval.

via GIPHY

Jó dolog a retró, de nem akkor, amikor valamilyen szolgáltatást szeretnék igénybe venni. Márpedig ha valaki arra adja a fejét, hogy biztosítók applikációját tesztelje, akkor lesz ám retró érzése rendesen.

Kezdjük hát meg a nagy biztosítói applikáció mustrát.

(Ha nem olvastad, olvasd el előző bejegyzésem. Ebben írtam meg ugyanis azt, hogy mi is a tesztelés háttere, és mik voltak a szempontjaim akkor, amikor megvizsgáltam az alkalmazásokat.)

Az elfeledett applikációk

kep_elfeledett_appok.png

Van egy olyan szeglete a nagy alkalmazás áruházaknak, amit úgy is lehetne hívni, hogy az AppStore és a Google Play roncstelepe. Itt vannak azok az applikációk, amik elkészültek ugyan évekkel ezelőtt, és maximum a szükséges minimum frissítéseket kapják meg (ha egyáltalán megkapják), amivel kompatibilissé válnak az újabb készülékekkel is, mivel enélkül kikerülnének az alkalmazás boltokból. A biztosítós applikációk közül több van ezen a helyen. Érdemes lenne azon elgondolkodni, hogy egyáltalán miért is vannak még kint hagyva ezek az appok, amikor inkább rombolják a biztosító hírét, mint bármit hozzátennének. Letűnt korok érdekesnek tűnő próbálkozásai ezek az elmúlt évekből, amikkel többen bizonyították, hogy igenis volt ötletük piacra lépni valamivel, azonban a bevezetést követően vélhetően nem maradt gazdája a projektnek, és már csak úgy ott vannak hagyva a többezer alkalmazás közt. Vegyük hát sorra őket.

Aegon Angyal Pro
(ezek szerint ebből volt light verzió is)

aegon_angyal_2.pngAz Aegon Angyal Pro egy gépjárművezetőknek szánt mindenes alkalmazás, ami fénykorában többek közt segíteni próbált baj esetén, lehetett parkolást vagy autópálya matricát fizetni az appon belül, megnézni a traffipaxok helyzetét, sőt, integrálták a Google Maps dugófigyelő szolgáltatását is. Természetesen megjelent a CASCO és utasbiztosítás kötés lehetőség is, ami most egyszerű webes átirányításként működik, azaz megnyit egy böngészőt a telefonon, és ott lehet biztosítást kötni. Az első visszajelzések az alkalmazás boltokból arról szóltak, hogy a felhasználóknak alapvetően tetszett, és inkább dícséreteket kapott. Tényleg benne volt minden, amire gépjárművezetőként szükségünk lehet.

Hol van hát a probléma? Ott, hogy ma már a biztosításkötés webes átirányításán kívül gyakorlatilag semmi nem működik. Üres térkép fogad, ha benzinkutat keresnénk, szintén nem látunk már parkolóházakat. Sőt, sajnos a parkolás fizetésétől is óvnék mindenkit, mert régi zónák vannak beállítva. Ráadásul mivel ez úgy működött, hogy a zóna alapján előállt egy SMS, amit el kellett küldeni, sajnos már a telefonszám sem stimmel, amire az SMS-ek mennek. Ez az applikáció jól megmutatja, hogy milyen is az elfelejtett app. Pont ilyen.

Szórakoztató elemként ki szeretném emelni a főképernyőt, ahol különböző ikonokkal ellátott gombokra nyomva lehet hasznos(nak gondolt) tanácsokat kapni. Például megtudhatjuk, hogy ha kifogy a benzin, akkor tankoljunk, vagy ha leáll az autó, akkor próbáljuk meg beindítani a gépjárművet, és ha nem megy, hívjunk segítséget. Nem is tudom mit kezdtem volna ezek nélkül a tanácsok nélkül.

K&H útitárs

kh.pngA K&H biztosító alkalmazása (ahogy a nevéből is kitalálható) az utazókra van (volt) célozva. Különböző segítséget kívánnak adni, ha útrakelünk. Van egy nagy gomb a 112 hívására, megtekinthetjük a külképviseleteket, olvashatunk hasznos tippeket, és természetesen köthetünk utasbiztosítást. Illetve pontosítok: köthetnénk. A díjszámítás alapadatainak megadása után ugyanis a "Tovább a díjszámításra" gombot megérintve "Ismeretlen technikai hiba történt" hibaüzenet fogad, és nem lép tovább. Az egyetlen üzletszerzés lehetőségét jelentő menüpont tehát nem működik. Vajon senkinek nem tűnik fel, hogy még véletlenül sincs egy nyári vagy téli szezonban sem kötés ezen az appon keresztül? (Ez költői kérdés, mert biztos hogy nem tűnik fel. Úgy láttam ez is böngészőt nyitna, és ott kellene adatokat felvinni, szóval nem jelenik meg sehol az app, mint csatorna.) 

Itt is van ám szórakoztató rész. Ha beléptek a "Hasznos holmik, információk" részbe, akkor kapcsolhattok például zseblámpát, ami csak felvillan, vagy akár megnyithatjátok a valutaváltót is, ami igazából egy olyan számológép, ami csak szorozni tud, mivel a külföldi valuták árfolyamát nem képes semmilyen központi adatbázisból frissítve betölteni, hanem nekünk kell kézzel megadni. Érzitek ebben az ügyfél élményt? 

AllianzMobil - Utazás és Hozamok

allianz.pngAz Allianz alkalmazása láthatóan az egyik legjobban átgondolt megoldás. Bevallom őszintén, ezt az alkalmazást sajnálom a leginkább, hogy láthatóan valahogy elveszett a nagy szervezeten belül, és nem törődik vele senki. Hogy hol látszik ez? Például az előző cikkbe is berakott legutolsó frissítés dátumából (iOS-re pl 2015-ben frissítették, de Androidra is 2017-es az utolsó frissítés), illetve abból, hogy nem működik az utasbiztosítás kötés ebben az applikációban sem (hibára fut). Itt is ez lenne az egyetlen pénzt termelő rész, hisz csak ezt az egyféle szerződéstípust lehetett kötni az alkalmazásban.

Mégis mi az, amiért mégis azt mondom, hogy jól átgondolt volt? Először is, ez az alkalmazás szinte a legrégebbi, ami Facebook vagy Google bejelentkezést kér. Azért jó ez, mert nem kell külön regisztrálni, elég egy gombnyomás. (Bár itt is át lehetne már térni a Facebook új belépési lehetőségére, ami képes a Facebook App-ot is használni, nem csak a FB azonosító bevitelét és a jelszó megadását.) Aztán az alkalmazáson belül is érdekes dolgokra akadtam. Képes volt például tárolni a megkötött utasbiztosítás adatait offline is (ebből arra következtetek, hogy itt az appon belül volt meg a folyamat, vagy legalábbis a vége), így külföldön nem kellett mobilnetet használni. Ha valakinek van Allianz-os Életprogram megtakarítása, akkor egy kötvényszámmal és születési dátummal lehet regisztrálni a szerződést, követni a befektetés alakulását. Ez rettentő rugalmas a többi (amúgy frissebb) alkalmazáshoz képest. Lehet egyébként egyesével is megnézni az eszközalapok teljesítményét, saját szerződés regisztrálása nélkül. Van az alkalmazásban online díjfizetés is, ahol elég szintén egy kötvényszám és születési év. Ráadásul működik is. Pillanatok alatt bekérdez a háttér rendszerbe, és jelzi például, ha nem egyezik a szerződő születési dátuma azzal amit megadtunk. Látszik az is, hogy volt tervben az alkalmazás további funkciókkal való feltöltése, amik elmaradtak. Ahogy a stabilitása sem a régi - többször kiugrott -, de mindenképp meglepően jók a folyamatok, és a funkciók. Érdemes lenne elővenni az asztalfiókból, és picit dolgozni rajta, hogy valami jó legyen belőle.

Összegzés

Vannak még appok az elfelejtett kategóriában, például a Signal IDUNA MySignal applikációja, ami az eszközalapok megjelenítését látja el, és híreket jelenít meg, de már több funkció (például a pdf generálás - amit eleve nem igazán értek egy applikációban) nem funkcionál, és hibára fut, de amúgy a fő - egyszerű - funkció működik. Illetve a Generali Smart, vagy a Generali Befektetés applikációja is láthatóan nem kapja már meg a frissítéseket (régi design, régi logo, leakadó ügyfélszolgálat kereső funkció), azonban helyette látszik, hogy a Generali egy teljesen új appot épített az elmúlt évben, és vélhetően ezeket szépen ki is fogja venni az alkalmazásboltokból.

A fenti alkalmazásokat fejlesztő biztosítóknál tényleg el kellene gondolkodni azon, hogy mi is legyen az irány applikációs fronton. Az is helyes döntés lehet rövidtávon, hogy inkább leveszik ezeket az alkalmazásokat, mivel véleményem (és a felhasználói visszajelzések) szerint inkább rombolják a stabil és megbízható márkákat. Ki kellene találni, hogy szükségük van-e egyáltalán alkalmazásokra (ismét csak az előző bejegyzésem tudom ajánlani, mert abban ott a válasz), és ha igen, akkor a kornak megfelelő, működő, és minőségi szolgáltatást kellene nyújtani.

Következő bejegyzésemben a működőképes alkalmazásokat fogom bemutatni, azonban annyit elárulhatok előre: sajnos ott is az látszik, hogy zömében nem használják ki az okostelefonok valós képességeit.

Egy rendkívül újszerű, inspiráló, az eddig megszokott hagyományos konferenciáktól teljes mértékben elrugaszkodott programsorozatot valósítunk meg a Fintechzone -al közösen, melynek egyik állomása az insurtech lesz, ahol a jó applikációs példákról is hallhattok majd.

Ha kíváncsiak vagytok a részletekre, látogassatok el a Finspire oldalára a lenti bannerre kattintva, jelentkezzetek, és találkozzunk október 24-én!

finspire-banner-4_1.gif

A bejegyzés trackback címe:

https://insurtech.blog.hu/api/trackback/id/tr3214222475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Insurtech

A blogon a biztosítások, biztosítók jövőjével foglalkozom. Összegyűjtöm azokat a megoldásokat, amik meghatározhatják ennek a szektornak és a benne dolgozóknak a jövőbeli mindennapjait.

Friss topikok

süti beállítások módosítása