Revolut készülékbiztosítás - Felhasználói élmény 2.0
...avagy lehet biztosítást kötni 30 mp alatt is.

A WOW élmény

Tudod milyen érzés az, amikor többet kapsz valamilyen szolgáltatástól, mint amit elvárnál? Amikor olyan, mintha kitalálnák a gondolatodat, és csak azt tudod mondani: WOW? Nekem nemrég volt egy ilyen élményem.

Pár hete ruháztam be egy új telefonra, ami - hogy finoman fogalmazzak - nem egy olcsó fajta, így eleve gondolkodtam biztosítás kötésben, de okulva a korábbi tapasztalataimból, nem a szolgáltató által felkínált biztosítást választottam, hanem magam kívántam rá keresni egy jobb verziót. Nagy örömmel bontottam ki, és költöztem át rá minden korábbi alkalmazásommal. Ahogy minden települt, és sikeresen bejelentkeztem mindenhova, egyszer csak kaptam egy értesítést kedvenc prepaid kártyás, bankot kiváltó applikációmtól, a Revoluttól, amiben készülékbiztosítást ajánlottak nekem, mert észrevette az app, hogy új telefonom van.

revolut_notification.png

Rányomtam az értesítésre, hogy megnézzem, mégis a reklámon túl, mit is tud ez az új szolgáltatás, és leesett az állam. Olyannyira meglepett, hogy gyorsan rögzítettem is nektek, és az animációban láthatjátok, hogy milyen egy biztosításkötési folyamat a Revolut appban.

revolut_insurance_reg_optim.gifEgy szóval jellemezve: rövid. Kicsit bővebben: nagyon rövid. Na jó, összegezve: teljes mértékben papírmentes, mindössze egy adatot, a telefon IMEI számát kellett megadnom, mert azt az Apple nem engedi kiolvasni (viszont készültem, és "másolás" paranccsal már elő volt készítve, amit csak be kellett illesztenem a folyamat végén), a nyilatkozatokat csak ki kellett választanom és az egész kötés nem tartott tovább 30 mp-nél, aminek a végén le is vonták az első heti díjat, és el is indult a fedezet.

Szerintem ilyen a 21. századi biztosítás kötés. Ok, a Revolutnak volt egy nagy előnye: ismert engem, hisz regisztrált, és azonosított felhasználóként minden adatom megvolt nála. Viszont annak idején a regisztrációs folyamat sem volt ennél sokkal bonyolultabb, és hosszabb idő. 

A hazai valóság

Érdemes mellétenni, hogy milyen alternatív készülékbiztosítás kötési folyamaton mehettem volna át, mivel nem választottam a szolgáltató által kínált megoldást: keresnem kellett volna egy alkuszt, vagy üzletkötőt, aki felvette volna nekem az ajánlatot, amit kinyomtatva papíron írhattam volna alá, és küldhetett volna be a biztosító számára. Ez biztos nem 30 mp. A másik alternatíva, hogy valami online megoldást keresek. Erre itthon egy alkuszi oldalt találtam - na jó, ismertem -, ahol a folyamat annyiban kellemesebb, hogy nem kell személyes találkozóra időt szakítanom, hanem online ki tudom tarifálni a szerződést, majd ki kell nyomtatnom az ajánlatot, aláírnom, és elküldenem a készülék számlájával az alkusznak, aki továbbítja a biztosítónak. Ezt követően még indul egy 2-3 hetes időszak, mire a biztosító megküldi a csekket, hogy fizessem be. Szerintem érezhető a különbség.

Ok, de milyen a termék?

Ár:

Az iPhone X-re 28 674 Ft-ra jött ki az éves díj, amit heti díjfizetéssel fizethetek (bár meglepő, de elvégre angol területről érkezett közénk a Revolut, ott sokkal megszokottabb a heti fizetés, mint felénk). Mivel Revolut Premium előfizető vagyok, így kaptam 20% kedvezményt is, így a díjam végül 22 940 Ft lesz. (A Revolut Prémiumról majd lejjebb a keretben írok pár sort). Az önrész egy esetleges kár esetén ennél az értékű telefonnál 90 EUR (azaz kb 28 000 Ft). Összehasonlításként, ha a szolgáltatómnál választok biztosítást, akkor kb havi 3 000 Ft-ért kaptam volna meg (éves 36 000 Ft-ért), míg az említett alkusz oldalán kalkulálva 1 éves biztosítási időtartamra 30 800 Ft-ba kerülne évente, és mindkét esetben 30 000 Ft környékén van az önrész egy esetleges kár esetén (azaz ebben nincs valós különbség a Revolut és az egyéb hazai megoldások közt)

Szolgáltatás:

A Revolut terméke mögött a Simplesurance és az Allianz Global Assistance áll, akik teljeskörű védelmet nyújtanak a biztosított termékre. (Ha valakit érdekel, akkor a feltételt a Facebook zárt olvasói csoportban szívesen megosztom. Érdemes csatlakozni ;)

Kockázatvállalási különbség

Míg itthon jellemzően a készülék vásárlást követően max 15 napon belül lehet biztosítást kötni, addig a Revolutnál fél éven belül vásárolt készülékre is megköthető a biztosítás.

Konklúzió

Úgy tűnik, hogy végre van példa arra, hogy egy biztosítási folyamat akár élhető is lehet, köszönhetően egy jól működő startup együttműködésnek. Véleményem szerint a jövő (az elvadult, biztosító nélküli biztosítási elképzelésemen túl, ami azért a közeljövőben elég utópia) az olyan megoldásoké lehet, ahol az ügyfélélményt nem az jelenti, hogy valaki vásárol egy biztosítást, hanem a biztosítást amolyan egyszerű plusz szolgáltatásként a felhasználók pillanatok alatt meg tudják vásárolni egy amúgy használt szolgáltatás mellé, ahogy a Revolut esetében is van. Ebben a modellben a biztosítónak mindössze ki kell tudnia szolgálni ezt a folyamatot, és amolyan háttérintézménnyé kell válnia. Úgy látom ma még pont az a probléma, hogy ezt kevés biztosító látja be, és továbbra is görcsösen ragaszkodnak a bevált régi modelljeikhez.

(Szerencsére van már a hazai piacon egy jó példa, ahol egy biztosító a háttérbe vonult, és felépített egy olyan applikációt, ahol a felhasználók mindennapi kerékpáros tevékenységük mellett akár biztosítást is tudnak vásárolni. Ez nem más, mint a Hello Bringás applikáció, a Magyar Posta Biztosító hátterével, amiről szerintem hamarosan szintén írok egy bejegyzést, mert a gondolatisága nagyon tetszik, és egyezik a fentebb vázolt jövőképemmel.)

Pár gondolat a Revolutról

A Revolut egy banki licensz nélküli pénzügyi szolgáltató, ami "Soha nem akart bank lenni, hát jobb lett, mint egy bank" -» írta a Fintechzone.

Eleinte azért szerettem, mert különböző devizák közt pillanatok alatt tudtam átváltani az appon belül, középárfolyamon, aztán a virtuális kártyával - amit díjmentesen adnak - könnyedén tudtam vásárolni a neten, anélkül, hogy a bankszámlám veszélyeztettem volna. Aztán megjött a rendes "fizikai" bankkártyám, és úgy kezdtem használni, mintha főkártyám lenne, amiről ráadásul külföldön ATM-ből is ingyen lehetett készpénzt levenni (havi 200 EUR-ig, felette 2% a költsége). Tavaly év végén jött a bomba: már kriptodevizákat (bitcoin, litecoin és ethereum) is lehet vásárolni az appon belül, nagyjából olyan egyszerűen, mint ahogy eddig forintot váltottam euróra, és idén év elején elindult az utasbiztosításuk, ami a bejegyzésben szereplő készülékbiztosítás mellé érkezett a biztosítási megoldások közé.

Nem vártam tovább, prémium felhasználó lettem, ahol a 7,99 eurós havidíjban benne van egy teljeskörű utasbiztosítás, kedvezményt kaptam a készülékbiztosításból, ingyenes lett a fizikai bankkártyám is, már havi 400 EUR-t vehetek fel ingyen bárhol a világon ATM-ből, ingyenessé váltak a nemzetközi utalásaim, és nincs többé rejtett költség - mint amiket sajnos a hazai bankszámláimnál megszoktam. Már csak azt várom, hogy milyen speciális egyéb ajánlatokat kapok prémium felhasználóként, pláne, mivel múlt héten bejelentették, hogy hivatalosan is elindulnak Magyarországon. Remélem mielőbb megjelenik itthon is a mikrokölcsön, vagy a befektetés, ami az angol piacon már része a Revolutnak. Egy biztos: ez az üzleti modell szerintem működni fog, pláne ha ilyen jó ügyfélélményt nyújtanak.

Cikkek a Revolutról a FintechZone-on: 
http://fintechzone.hu/tag/revolut/

A bejegyzés trackback címe:

https://insurtech.blog.hu/api/trackback/id/tr5613614725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Insurtech

A blogon a biztosítások, biztosítók jövőjével foglalkozom. Összegyűjtöm azokat a megoldásokat, amik meghatározhatják ennek a szektornak és a benne dolgozóknak a jövőbeli mindennapjait.

Friss topikok

süti beállítások módosítása