Metromile - egy gépjárműbiztosítás, ami választ ad a megváltozó igényekre
...avagy hogyan érdemes valóban hozzányúlni a telematikához

A telematika jelentősen megváltoztathatja a gépjármű biztosításokról alkotott képünket. Használatával újfajta árazási modellek, egyszerűsödő folyamatok, és jelentősen felgyorsuló kárrendezés érhető el. A hagyományos biztosítók azonban rendre rosszul nyúlnak hozzá, ezért képtelen valós sikereket elérni. Hogy mit hibáznak el, és hogyan kellene használni? Erről írtam korábbi bejegyzésemben. 

Nem szabad azonban megfeledkezni arról, hogy miért is van szükség újfajta megoldásokra azon túl, hogy féligmeddig öncélúlag próbálgatjuk az új technológiát (ahogy legtöbbször a hagyományos szereplők teszik). A folyamatos törvényi megfelelésre való törekvés, a technológiai újítások tesztelése mellett sajnos sok esetben pont a leglényegesebb tényezőt felejtik ki a képletből, ami nélkül igazából borítékolható a sikertelenség. Ez pedig nem más, mint a valós ügyféligény

Márpedig az elmúlt években folyamatosan változnak a gépjármű használati szokások, így ezzel egyértelműen változik az ügyfelek igénye is. Egyre többen költöznek be például fiatalként a nagyvárosokba, ahol hétközben jellemzően tömegközlekedéssel közlekednek. Mivel még mindig a kényelem része, és egyfajta státuszszimbólum a saját autó, így rendelkeznek vele. Ez azonban egész héten lakásuknál parkol, hogy aztán hétvégente legyen mivel meglátogatni a rokonokat vidéken, vagy kényelmesen kirándni egy nagyot. Erre a fiatal célcsoportra céloz használat alapú árazásával a Metromile, az Egyesült Államok 7 államában. Ebben a bejegyzésben az ő működésüket mutatom meg, és azt, hogy hogyan lehet újragondolni a gépjármű biztosítást egy adott célcsoportra célozva.

A Metromile háttere

A Metromile-t 2011-ben alapították Kaliforniában, Redwoodban. Az első pillanattól kezdve használat alapú gépjármű biztosítást kínáltak, telematikai eszköz segítségével. Eleinte biztosítói partnerségben, azaz egy biztosító adta termékük mögé a hátteret, azonban 2016-ban saját biztosítót alapítottak. Eddig összesen 291,5 millió dollár befektetést kaptak, és az Owler.com becslése alapján éves 170 millió dollár bevételt produkálnak. Jelenleg az USA 7 államában nyújtanak szolgáltatást (California, Illinois, New Jersey, Oregon, Pennsylvania, Virginia, Washington).

metromile_cover.png

Hogy működik a Metromile terméke?

A Metromile ügyfelei egy fix havi alapdíjat, valamint egy mérföldek alapján számított használati díjat fizetnek meg. A használathoz a pontos adatokat egy telematikai eszköz, az ún. Metromile Pulse segítségével szerzik meg, amit a gépjármű OBDII-es portjába kell bedugni, és bárki tudja telepíteni saját magának (a Youtube is tele van videókkal, ahol Metromile felhasználók mutatják meg, hogy ez mennyire egyszerű).

A statisztikáik alapján azok az ügyfelek, akik tényleg csak nagyon keveset használják az autójukat, jelentősen olcsóbban biztosíthatják azt, mint a hagyományos biztosítási termékekkel. Ráadásul rendkívül korrektül, hisz ha valaki hosszú útra indul, akkor is csak napi maximum 250 mérföldet kell kifizetnie.

metromile_saving.png

A termékük része - bekapcsolhatóan - a hagyományos kárrendezésen túl egy teljeskörű assistance szolgáltatás is, hisz az ügyfeleknek (pláne a célcsoportjuknak számító fiataloknak) egyre inkább az a fontos, hogy minél több terhet levegyenek a vállukról, és egy baleset, vagy akár egy meghibásodás után mielőbb visszakapják autójukat javítva.

Egyszerű folyamatok

A Metromile applikációban minden rendkívül egyszerű. A szerződéskötés az alkalmazáson keresztül történik, és mivel az első lépés, hogy be kell dugni az OBDII-es portba a Metromile Pulse eszközt, az kiolvassa az autó alapadatait, így nem kell például alvázszámot begépelnünk. 

A mindennapokban egyébként nincs szükség az appra, hisz a Pulse saját SIM kártyával rendelkezik, és továbbítja a használati adatokat a Metromile felé. Mihez kellhet mégis az alkalmazás? Például a kárbejelentésre. A kárrendezés azonban a biztosításoknál sokszor nehézkes és körülményes. Ezzel szemben így néz ki a Metromile-nál:

  • bejelented a kárt
  • kiválasztod a javító műhelyt (akár térkép alapján)
  • ráadásul foglalhatsz bérautót, amit ki is fizethetsz

... és persze mindezt az applikáción belül.


A telematika szerepe a Metromile modelljében

Ahogy a korábbi fejezetekben is látszott, a Metromile alapvetően a folyamatai optimalizálására (pl szerződéskötés), valamint a díjképzésnél használja fel a telematikai eszköz által biztosított adatokat.

Ezen túl persze a korábbi bejegyzésben is bemutatottak szerint egyértelműen igyekszik az ügyfeleknek egyéb szolgáltatásokat is nyújtani, így például segít optimalizálni a vezetési stílust, hogy gazdaságosabban vezessenek a felhasználók, segít megmutatni hol parkoltunk le, és hogy találunk leggyorsabban vissza autónkhoz, valamint képes a hibakódok kiolvasására is, így segíti kideríteni, mit is jelent egy-egy felvillanó visszajelzés a műszerfalon.

Természetesen a kárbejelentéseknél is képes a telematika nyújtotta adatok felhasználására, amik alátámasztják a bejelentett károk valódiságát. Ehhez ráadásul saját, kárrendezéshez használt mesterséges intelligenciát is építettek, aminek a neve AVA. Ez egy öntanuló rendszer, ami képes a már többmilliós ügyfélkör adatainak elemzésére egy-egy kár kapcsán, és mindegyik esetből tanulni. Persze a Metromile mérnökei sem pihentek, hisz maguk mentek kocsit törni a lenti videó tanulsága alapján, hogy legyen adatuk a kis sebességű ütközésekről is.

Összegzés

A Metromile megmutatta, hogy hogyan érdemes választ adni egy felmerülő igényre, amit a megváltozó gépjármű használati szokások hoztak elő. Ráadásul évek óta sikeresen alkalmazzák a telematikát alapvető működésükben, és sikeresen fejlesztik az ügyfélélményt, hogy felhasználóik többet kapjanak a ma megszokott biztosítási folyamatokhoz képest. Érdemes tőlük tanulni.

A gépjármű használati szokások ráadásul folyamatosan változnak tovább. Egyre nagyobb szerepe van például a carsharing szolgáltatásoknak is, amire szintén választ kell találni. Ehhez is kíváló alapot jelenthetnek a megfelelő, telematikával megtámogatott folyamatok. Izgalmas évek/évtizedek elé nézünk, aminek a végén az autózás élménye vélhetően teljesen más lesz majd, mint manapság, hisz az önvezető autózás elterjedésével az is kérdés lesz, hogy vezetünk-e majd autót, illetve ha igen, akkor azt a forgalomban, vagy csak elzárt útszakaszokon. Ez azonban még messze van, és sokat kell addig még tanulniuk nem csak az autók önvezető funkcióinak, hanem a biztosítóknak is a folyamatosan változó ügyfélelvárásokról. 

A bejegyzés trackback címe:

https://insurtech.blog.hu/api/trackback/id/tr7314681090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Insurtech

A blogon a biztosítások, biztosítók jövőjével foglalkozom. Összegyűjtöm azokat a megoldásokat, amik meghatározhatják ennek a szektornak és a benne dolgozóknak a jövőbeli mindennapjait.

Friss topikok